Monday, October 3, 2011

Obimin VS Salindah

Mengandungkan aiman & aimy takde banyak sangat masalah nye... morning sickness cam muntah time gosok gigi tu biasa la....tapi kali ni semacam plak rasanya..agaknye sebab awal trimester ni masa bulan puasa tu kot...ke tu alasan semata2?hehe...

Kali ni takde la se-excited kali pertama pregnant..huhuhu..biasala tu kot...benda tak ready kan..tapi kena redha & terima jugak...dah nak masuk 5bulan ni, check-up pun blom lg...selamba giler ar...masa aimy dulu pun dah nak masuk 5 bulan baru pegi...biasala,kena marah ngan nurse..nak wat camne cik nurse, saya ada laki kn..

sekarang ni cepat sgt sakit kepala...agaknye sebab x makan lagi any supplement kot..so, inisiatif diri sendiri, pegi la carik mlm tadi kt guardian....ye la,ko da mengandung, tapi x makan ubat apa2,memangla ko akan lembik semacam...perubahan hormon, perubahan diri... pegi la cari obimin,tapi otak ni duk pikir nak try salindah..sebab orang kata tu bagus la dari obimin tu...tapi sebenar2nya, obimin tu je pun dah cukup khasiat2 yg ada for pregnancy...cume kelebihan pada salindah tu, bagus utk otak anak2...tapi pada aku pulak, semua tu usaha..kalau kite berharap semata-mata kat ubat tu, tapi 1 amalan pun ko tak ada, tak gune jugak kot..btol x??

Beza nya lagi antara obimin ngan salindah tu, dah tentu la HARGA nya kan...obimin tu cume sebotol je ko kena makan, salindah berbotol2! pualk tu 1 set sampai 3rat++ tu...!!! seriously,pada aku, kalau aku da berlebih duit je aku beli lah...bile dipikir2kan balik, masa pregnant kan aiman aimy pun aku makan obimin je....sehat Alhamdulillah diorang tu...cepat pandai?? tu semua terpulang pada diorang..masing2 punye keupayaan diri sendiri...kuasa Allah...aku tak kata salindah tu x bagus ke hapa, kalau ada duit lebih,aku pun nak beli jugak...cume mungkin aku kena pikir rasional & logik situasi & keadaan aku sekarang ni...baikla aku simpan untuk belanja harian untuk yang ada tu...susu diorang, pampers lagi.....siapa yang tak nak buat/bagi yang terbaik buat anak2 diorang kan?????!!!Aku nak je,tapi aku xmampu!! huhuhu...InsyaAllah adala rezeki anak2 ibu...setakat ni, takde la putus rezeki untuk diorang,untuk keluarga aku..Alhamdulillah...bersederhana dari segala segi....

kalau nak senaraikan perbezaan antara obimin ngan salindah,memangla sangat berbeza..so aku link kn kat sini je...kot la esok lusa aku nak tau lagi pasal benda ni...huhuhu... obimin & salindah

1 comments:

Set Hamil & Set Bersalin-Salindah said...

Boleh baca info lanjut berkenaan produk Salindah (Set Hamil & Set Bersalin) di blog rasmi www.edaranSalindah.com

Post a Comment

3rd pregnancy

Cinta Kita

Daisypath Anniversary tickers

Umma Aiman

Lilypie Third Birthday tickers

Aimy Arieana

Lilypie Second Birthday tickers
 

Blog Template by YummyLolly.com - Photoshop Brushes Obsidian Dawn